Harmonique

Jak nawilżyć organizm od środka?

Jak na pewno doskonale wiesz, organizm w większości składa się z wody, która codziennie wyparowuje z organizmu. Skóra właściwa, mająca ok. 2 minimetrów, to aż 50% wody! Właśnie dlatego do nawilżenia skóry, procesu zapewniającego młody, zdrowy wygląd, nie wystarczą kremy czy balsamy. To tylko jeden z elementów. Drugim jest nawilżanie od środka. Chcę Ci dzisiaj opowiedzieć, jakie są najlepsze sposoby na utrzymywanie odpowiedniego poziomu wody w organizmie.

Ile i jakich płynów potrzebujesz?

O nawilżaniu od środka prawdopodobnie zapominasz każdego dnia. Przypomnij sobie, ile szklanek wody wczoraj wypiłaś? Ile kaw, herbat, ziół? Popularne jest twierdzenie, że każdego dnia powinnyśmy wypić około 2 litrów płynów.

Musisz jednak zwrócić uwagę na dwie kwestie. Po pierwsze, tę ilość płynów trzeba wyliczać indywidualnie. Zależy ona od wagi, trybu życia oraz pogody. W dni, gdy będziesz aktywna fizycznie, a na dodatek termometr wskaże 30 stopni Celsjusza, organizm będzie potrzebował więcej niż 2 litry. Po drugie zaś, to, jakie płyny przyjmujesz, też ma znaczenie. Idealnie by było, gdybyś piła wodę i ewentualnie herbatki ziołowe. Z całą pewnością do dobrych płynów nie można zaliczyć kaw, napojów gazowanych czy pseudosoków.

Dieta na nawodnienie

Dostarczanie wody do organizmu nie odbywa się wyłącznie przez płyny. Świetnym sposobem jest uzupełnienie diety o owoce i warzywa. Czy wiesz, że arbuz składa się w 90% z wody? To dlatego jest doskonałą przekąską podczas letnich, wakacyjnych dni. Podobną zawartość wody mają także: pomarańcze, grapefruity, brokuły, szpinak, truskawki, papryki, rzodkiewki i ogórki.

Przepisy na wody smakowe

Jeśli nie odpowiada Ci picie samej wody, możesz nadać jej smaku. Taki napój przygotowany w domowych warunkach będzie smaczny, tani, a przede wszystkim zdrowy. Wystarczy, że przygotujesz każdego dnia rano około 2 litrów wody smakowej, by nawadniać się przez cały dzień. Oto proponowane połączenia:

woda, ogórek, mięta, cytryna
woda, jagody, bazylia
woda, arbuz, mięta
woda, truskawki, cytryna, bazylia
woda, maliny, cytryna
woda, limonka, cytryna, mięta
woda, mango, pomarańcza
woda, cytryna, imbir

To tylko przykłady, możesz wymyślić swoje ulubione połączenia smakowe. Miłego nawadniania i nawilżania!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.